Upphandling & inköp

Offentlig upphandling är en process för inköp av varor och tjänster som görs av offentlig sektor. Processen regleras av speciella lagar och regler. För att som leverantör kunna sälja till kommunen krävs att avtal har tecknats om det inte handlar om väldigt små inköp.

Upphandling

Tidaholms kommun samverkar i upphandlingsärenden med Skövde, Grästorp, Hjo, Karlsborg, Tibro och Töreboda kommun samt med kommunalförbunden AÖS och RÖS.

Information om upphandlingar

Vill du veta mer om kommunala upphandlingar kan du läsa mer i guiden nedan. Här finns information om hur upphandlingar fungerar och hur du gör för att vara med när kommunen ska avtala om något.

Avtal

Kontakt

Ylva Hagberg

Inköpssamordnare

Telefon: 0502-60 60 39

E-post: ylva.hagberg@tidaholm.se

Sidansvarig:

Senast uppdaterad:26 oktober 2021