Tillsammans-veckorna söker fler arrangörer

Vill du, din förening eller företag vara med och arrangera en aktivitet under Tillsammans-veckorna? Anmäl er til programmet!

Tillsammans-veckorna handlar om att visa och sprida ett budskap om medmänsklighet och gemenskap. Kommunen och många andra aktörer ordnar aktiviteter som utmanar normer, lyfter engagemang och hyllar olikheter. Tillsammans-veckorna är religiöst och politiskt obundet.

Anmäl din aktivitet!

Vill du vara med och arrangera något under Tillsammans-veckorna så hör av dig till oss. Vi välkomnar olika typer av aktiviteter så det är upp till dig om du viil ordna öpet hus, poesikväll, teater, föreläsning eller något annat spännande!

Smygtitt på programmet 2021

Nedan kan du läsa av några av de aktiviteter som redan är inbokade. På Tillsammans-veckornas sidor här på tidaholm.se finns också programmet från 2019 och programmet från 2020 att se.

HBTQIA+-grundkurs

HBTQIA+, vad är det egentligen? En kväll för dig själv eller någon du känner som arrangeras av ABF i samarbete med RFSL Skaraborg. 10 november kl 18 i Tidaholm. Digitalt eller fysiskt.

Demokratikväll: Vad gör de i riksdagen?

Erik Ezelius från Tidaholm berättar om arbetet i riksdagen och demokratins väg från skaraborgarna till riksdagen och tillbaka igen. Varför ska jag rösta? Hur påverkas jag av riksdagsbesluten? Gratis. Via Teams. Anmäl dig senast 14 nov så får du länken till mötet. Arrangör är ABF och datumet 15 november kl 18 i Tidaholm. Digitalt eller fysiskt.

Guldkväll för ideella

Den 17 november hyllas de ideella krafterna i Tidaholm. Arrangör är det Lokala folkbildningsrådet.

Malin Gustafsson

Tidaholms kommun