Så här reklamerar du

Kvinnor pratar i telefon

Här kan du läsa om hur du reklamerar, uttrycker ditt missnöje.

Steg 1 - Reklamera själv

Var inte missnöjd med en vara eller tjänst. Det är din rätt att reklamera!


Att reklamera är också ett sätt att påverka tillgången av varor och tjänster och dessutom får företagen information om det som de säljer. Första steget är att vända sig till den du handlat av och tala om varför du är missnöjd.

Steg 2 - Kontakta konsumentrådgivningen

Du vänder dig hit med alla slags frågor när du inte är nöjd med en vara eller en tjänst du köpt. Vi ger opartiska råd, om den juridiska delen av avtalet, till båda parter i en tvist. Målet är att ge råd och information så att tvisten kan lösas lokalt av konsumenten och företaget. Rådgivningen är kostnadsfri för båda parter.

Steg 3 - Gör en anmälan

Kommer ni inte fram till en lösning kan du som konsument anmäla tvisten till Allmänna Reklamationsnämnden.


För att hämta anmälningsblankett och läsa mer använd länken till Allmänna reklamationsnämndens hemsida.

Tipsa andra genom att skicka till:

Ansvarig för sidan:

Senast publicerad: 2013-12-09

Kontakt

Konsumentvägledare
Karin Wiberg


Konsumentsvar

Måndag- fredag

Kl. 9-12

Telefon: 0771-80 04 00

Besöksadress

Stadshuset
Torggatan 26 A

522 31  Tidaholm


Besök sker lämpligast efter överenskommelse.

Tidaholms kommun
522 83 Tidaholm
Besöksadress
Stadshuset, Torggatan 26A
Tfn
0502-60 60 00
Fax
0502-60 63 50
Org nr
212000-1736
Plusgiro
12 14 20-4
Inloggning
Om webbplatsen Startsidan Nyhetsarkiv Sökresultat Webbkarta Hitta på webbplatsen Kontakt