En projektgrupp bestående av representanter från kommunen har fått i uppdrag av politiken att identifiera Tidaholms varumärke. Med hjälp av tidaholmarnas egna idéer och åsikter hoppas man komma fram till hur man kan profilera kommunen på bästa sätt.
Man vill i projektet skapa "bilden av Tidaholm". Förhoppningen är att i framtiden kunna profilera Tidaholm på ett tydligare och bättre sätt och att kommunen i och med detta ska bli en ännu bättre plats för boende, företagare och besökare. Projektet körs parallellt med kommunens pågående arbete med att ta fram en ny översiktsplan.
Projektets första del är nu klart, att identifiera Bilden av Tidaholm. Det man hittills kommit fram till är Tidaholmsandan, en slags värdegrund, och för att beskriva den har man använt sig av kommunvapnet.
Tidaholmsandan står för:
I framtiden jobbar man för ett levande Tidaholm. För att skapa detta har man lagt till fyra ledstjärnor/fokusområden. Varje ledstjärna/fokusområde har fått en djupare beskrivning:
Arbetet som nu återstår är att jobba vidare med den varumärkesplattform som ska komplettera Tidaholmsandan och ett levande Tidaholm samt att ta fram en varumärkesstrategi. I den ska man ge förslag på hur, till vem och när man ska kommunicera detta.
För frågor, kontakta Kommunutvecklare Svante Schultz, kontaktuppgifter finns till höger på sidan. Företag, organisationer eller större grupper är välkomna att boka Schultz för en presentation.